Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

torsdag 5 april 2012

Äntligen hemma!

Det är skönt att känna så, äntligen hemma. Det var inte längesedan som jag helst inte ville åka hem.
Det har gått två år nu sedan jag flyttade till min lägenhet från huset där jag bodde förut. Och det är just så som jag sett det, som lägenheten, inte mitt hem.
Allt var nytt, hade nästan inga saker med mej som kändes hemma för jag ville ha en nystart. Och det blev det verkligen. Det är konstigt hur det är, för hur mycket jag än inredde precis som jag ville ha det så var det något som inte stämde, det var obekant och det luktade "fel"...
Men som sagt, nu har det gått två år och någon gång under de två åren förvandlades lägenheten till mitt hem. Det känns bra, riktigt bra. Äntligen hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar