Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

måndag 19 mars 2012

Vilken natt!

Och det menar jag inte ur något bra perspektiv. Här följer ett smakprov.
När jag precis somnat in igår kväll så plingar mobilen, wordfeud, förbannar mej själv att jag inte stängt av ljudet som jag brukar och somnar om. Vid tvåtiden vaknar jag igen och hör ett svagt larmljud, fasen också, det är klockradion i köket som katterna någon gång under dagen lyckats sätta larmet på.
Går upp, stänger av och tackar min lyckliga stjärna för att trollet som sover vägg i vägg med köket inte väcktes av larmet. Tillbaka i sängen upptäcker jag att mobilen som jag använder som väckarklocka laddat ur! Ställer en annan och somnar om.
Vid fyratiden vaknar jag av att Fiffi jamar som besatt, kännner mej nöjd över att jag hunnit kastrera Gibson, annars hade det nog inte dröjt länge innan jag hade en kull i garderoben.
Tar en klunk vatten, tungan har fastnat i gommen eftersom jag fortfarande är tät i näsan och tvingas andas genom munnen.
Lyckas somna om igen och sover ända till klockan ringer :-)
Nu är jag laddad för en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar