Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

fredag 30 mars 2012

Var köper man tålamod?

Finns det någon sådan affär så skulle jag bra gärna vilja veta om den, för ibland hinner tålamodsreserven inte riktigt med att buffra under tiden det blir prövat.
Det ska alltid drivas till det yttersta, hur långt kan kan jag gå innan mamma bryter ihop tycks hon resonera, mitt lilla troll. Jag tycker själv att det är riktigt långt men någonstans måste man dra gränsen, för även om hon ibland kallar sej för chefen så är det ju jag som bestämmer... tror jag :-)
Trotsåldern har jag hört talas om, det är roligare att höra om den än att uppleva den måste jag säga.
Nåja, vi tog oss igenom den här dagen också och som genom ett trollslag fick vi handlat det vi skulle ha på affären, vi har bakat cupcakes till kalaset imorgon och lägenheten blev städad. Och trollet är ju alltid min älskade solstråle även om det drar förbi några åskmoln emellanåt.
Och jag har tilldelats en stor portion positiv energi under kvällen så jag kan vakna go' och gla' imorgon igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar