Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

söndag 18 mars 2012

Tjuvlyssnat

Satt ute på balkongen förut och njöt av solen, det gjorde en av mina grannar också, tant 70+.
Ut kommer hennes gubbe och refererar ett idrottsevenemang som han ser på på tv:n.
Tanten: Uh va skäggi' du ä!
Gubben: Ja, dä ä månda' i môra va?
Tanten: Mm
Gubben: Då kan ja rake mäj te môran. Eller ska ja göret ikväll?
Tanten: Dä gör du väl sôm du vill!
Gubben: Ja då gör ja't te môran.
En liten paus blir det där jag antar att tanten kastar en sån där smått ogillande kvinnlig blick på honom.
Gubben: Män ôm du tycker ja ser förjävli ut så kan ja göret ikväll.
Tanten: Mm
Gubben, smått frustrerat: Ja gört nu! Dä ä ju paus nu!
Haha! Stackars gubbe, han som bara ville snacka lite sport i pausen och uppdatera sin aningens ointresserade fru. Nu blev det rakning istället, precis som tanten ville och hon kunde fortsätta njuta av solen :-)
Söndagsdramatik på hög nivå det i ett hyreshus "på landet".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar