Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

söndag 18 mars 2012

Smarta idéer

Om igår var ingentingdagen så har idag varit pysseldagen.
Började redan efter frukost med att ta med min lilla solstråle ut för att städa bilen. Får sådana tokryck ibland och trollet tyckte det var hur festligt som helst att få sitta var hon ville i bilen medan jag dammsög.
Belönade oss med fika efter det hårda passet sen var det dax att få trollet redo för kalas hos kusin vitamin. Grundade med lite mat i magen och letade upp finaste kalasklänningen.
Medan hon var på kalas fortsatte jag på inslagen väg och tog ett varv med dammsugaren inne också och som grand finale städade jag balkongen :-)
Där på balkongen fick jag dagens supersmarta idé, jag kom på hur jag skulle hänga upp balkonglådan utan att den lutar så mycket att blommorna spolas bort efter första bästa regnskur.
Några väl placerade träbitar i speciell form bara så är saken löst.
Blev så nöjd så jag gav mej resten av dagen ledigt och njöt av solen istället :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar