Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

torsdag 15 mars 2012

Småbarnstrots

Idag när jag och trollet kom hem så smet Fiffi ut i trapphuset. Det är ingen panik, hon springer bara upp en trappa och sätter sej i fönstret.
Idag ville trollet hjälpa mamma att fånga in rymlingen så hon stövlar upp för trappan och fångar upp kissen. Men snart inser hon att hon orkar inte bära ner katten själv och samtidigt behålla balansen så hon ber mej ta över lite. Två steg ner kommer vi innan trollet ångrar sej och vill ha tillbaka Fiffi så jag lägger försiktigt över henne i trollets famn och smart som hon är sätter hon ner katten i trappan och säger -hon kan gå själv!
Visst kunde hon det, Fiffi gick ner själv och väntade snällt på trollet nedanför trappan. Men sen blev det besvärligt, katten är lite för stor för att trollet lätt ska kunna lyfta upp henne och efter ett par försök tröttnar Fiffi och går in själv.
Det tålde inte trollet som börjar skrika otröstligt för full hals -jag skulle ju ta in Fiffi!
Att det faktiskt var hon som föst in katten räknades inte.
Det är sådana här tillfällen man ångrar att man gick med på idén från början :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar