Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

måndag 26 mars 2012

Dundrar förbi

Det är måndag morgon, tidigt, alldeles för tidigt! Men jag är glad att det inte är ett förmiddagsskift jag är påväg till, där kan man verkligen snacka om tidigt.
Helgen kom och gick, dundrade förbi likt en lastbil på motorvägen men jag hann med att njuta av den i alla fall :-)
Kalaset för trollet på lördag var riktigt trevligt, fast det var en märklig känsla att vara gäst på sin dotters treårskalas i ett hus som man tidigare kallat för sitt eget. Men som sagt, trevligt var det.

Söndagen ägnades åt montering av dotterns present, en studsmatta, en sådan stor som ska stå här ute i sommar. Förra våren köpte våra grannar en sådan till sina pojkar men jag tror det var trollet som studsade mest och hon blev så ledsen när de flyttade i slutet på sommaren och dessutom tog studsmattan med sej.

Lite senare på söndag var det premiärdax, mc-turpremiär! Inte riktigt så som jag är van utan en tur på den så kallade bönpallen. (Min mc står inlåst på verkstad i väntan på ett par nya packboxar.)
Det var en upplevelse må jag säga, att åka där bak menar jag. Det har sin charm men det är inte bara att slappna av bara för att man inte kör själv. Nej inte bak på en racercykel i alla fall :-) Där gäller det att ha koll på vägen och förutse vad som komma skall så man kan hålla i sej på rätt sätt och minsta lilla gupp fick mej att sväva... Och idag har jag träningsvärk i armar och ben.
Det är att roligare att köra själv och i allra högsta grad bekvämare :-)
Men skönt var det att få komma ut och åka lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar