Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

måndag 12 mars 2012

Bitter

Känslan man har efter att ha legat på soffan hela helgen, jag åt ena hållet i hörnsoffan och trollet åt andra, båda två däckade av feber. Man vet precis hur den lilla kraken känner sej för man mår lika mycket pest själv samtidigt är man mamma och vill att hon ska dricka och äta. Det  har inte varit särskilt fysiskt ansträngande men psyket är tärt.
Utanför har våren spirat, solen gassat och fåglarna kvittrat. Jag drog ner persiennerna för att slippa se eländet.
Och nu då när man lämnat över stafettpinnen till pappan så känns det tomt, deprimerande och en smula bittert.
Jobba imorgon kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar