Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

onsdag 28 mars 2012

Bävan

Usch, ser inte fram emot det, förra gången skulle jag vara pedagogisk och berättade vad som skulle hända dagen innan, med facit i hand vet jag att det skulle jag inte ha gjort, den här gången väntar jag in i det sista för att bespara oss en massa skrik. Det enda positiva jag ser i vad som komma skall är att det medför sovmorgon.
Vad är det då för hemskheter vi ska iväg på?
Oooo jag darrar, trollet har tid hos.... TANDLÄKAR'N!
Hon skriker sej igenom hela proceduren, mest för att va trotsig, sen går man därifrån kallsvettig och klen, man blir det när man tror att ungen är livrädd, och när man kommer utanför dörren så tvärtystnar hon, tittar på den lilla leksaken hon fick av tandläkaren,  spricker upp i ett brett leende och säger förtjust,
-jag var jätteduktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar