Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

onsdag 29 februari 2012

Värmekonto

Tänk om det är så att det finns ett visst antal värmegrader som ska portioneras ut under året, mest lämpligt då att lägga de flesta varmgraderna på sommaren och jämna ut det med minusgrader på vintern.
Som det ser ut nu med "värmebölja" i februari så slösar vi alldeles för mycket på värmekontot och det kanske slutar med att toppnoteringen på termometern till sommaren blir 15 grader...
Tänk om :-)
Men visst är det skönt! Såg första tussilagon igår på lunchpromenaden, det gillar jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar