Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

tisdag 21 februari 2012

Vårkänslor!

Var ute på lunch idag i ett mindre roligt ärende, var tvungen att få synen kontrollerad och som jag misstänkte är den inte riktigt på topp. Klarar mej egentligen utan, än så länge är bäst att tillägga, men jag bestämde mej för att skaffa ett par ändå. Såg ju så mycket klarare med provglasen och det innebär att jag slipper kisa när jag är på möte och måste läsa vad som som projiceras där borta på duken.
Fick med mej ett gäng bågar hem som jag på något vis ska välja ett par som jag trivs med.
Hur som helst, att vara ute vid lunchtid idag var helt underbart! Solen värmde, asfalten var torr och vårkänslorna kastade sej över mej :-)
Tänkte tanken att dra ut motorcykeln efter jobbet men det är väl mycket grus på vägarna för det och det kanske inte är riktigt så varmt och skönt vid femtiden.
Det fick bli en tur till Plantagen istället där jag inhandlade lite sticklingar och några fröpåsar, känns bra! Våren är inte långt undan!

2 kommentarer:

  1. Ah, härligt Bikergumman, jag hittade dig :)
    Kul att du bloggar, nu hamnar du i min lista :)
    Så att jag inte missar några inlägg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kul :-) Jag som trodde jag var anonym ;-)

      Radera