Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

tisdag 28 februari 2012

Tatagidagen

Idag har det varit en så'n där dag när man äntligen tar sej i kragen och ordnar alla de där småsakerna som man annars kommer på att man ska göra precis när man gått och lagt sej.
Man ligger där och gör en lista i hjärnan strax innan man somnar sen kommer man inte ihåg det igen förrän nästa kväll när man ligger där och gör samma lista igen :-)
Med på listan fanns bland annat
-boka tid för mc-service, check
-beställ tårta till trollets kalas, check (Piece of Cake gör jättefina tårtor, och goda)
-fixa nytt lösenord till ett konto på nätet, check (superkrångligt, blev tvungen att ringa supporten till slut då jag insåg att mailadressen som det återställda lösenordet skickades till inte fanns kvar längre)
Tänk va lättvindigt det vore om man bara fixade sådana saker när man först kommer på det istället för att samla på hög...
Jaja, nu är det gjort och det finns utrymme för en ny hög :-)
Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar