Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

söndag 19 februari 2012

Söndagsfika

Vi tog med mormor en tur till min bror och hans familj idag och kollade in deras nya hus. Det var så fint så jag blev nästan avundsjuk :-) Men istället för att bli det satte kreativiteten igång och inredningshjärnan jobbade på högvarv, jodå jag har en sån del i min hjärna.
Men det står så mycket i kö på min att-göra-lista så jag vet inte när jag ska hinna sätta planerna i verket bara. Så småningom säger vi :-)
Det var för övrigt kalasmysigt där, de bullade upp fikabordet med glass, jättefina cupcakes och småkakor. Ögonen lyste av lycka på trollet och mormor som spelar i samma division vad gäller godsaker, jag är inte så dålig jag heller, det är väl ett släktdrag :-)
När vi kommit hem igen fick jag till en fiskgratäng som både jag och trollet var nöjda med, inte illa!
En hel del lek har vi hunnit med och läsning, hon hämtade alla sina favoritböcker och kröp upp i knät. Det här kallar jag ett perfekt avslut på helgen.
Imorgon är det jobb igen och dax för trollet att åka till sin pappa, han har säkert längtat efter henne hela veckan och det kommer jag att göra hela nästa vecka. Så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar