Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

måndag 20 februari 2012

Rivstart?

Nej inte direkt. Jag har haft att göra hela dagen, det har jag visst det. Har haft kul varierande uppgifter på jobbet, pratat med många, blivit förbannad, skrattat. Tog äntligen tag i min träning igen och körde ett pass på x-trainer när jag kom hem.
Gjort någon glad, gjort någon ledsen. Det känns ju alltid bättre när man lyckas göra någon glad, för sådan är jag. Jag vill sprida glädje omkring mej. Jag är lättsam och bekymmersfri, säger gärna "dä årner säj", tänker inte så noga på sådant som är tungt för jag tycker i det stora hela att jag har det väldigt bra.
Men ibland vrångar jag till mej och jag känner mej oduglig och otillräcklig, känner att jag inte passar in någonstans... Hamnar man i den spiralen så är allt nattsvart till slut. Då är risken stor att någon dras med i fallet men det är inte meningen!
Stoppa mej istället i trappan ner och peka uppåt, för hur det än är så har jag aldrig långt till ett skratt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar