Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

måndag 27 februari 2012

När lugnet lagt sej

Det är en speciell känsla som infinner sej när man haft fullt upp hela dagen och trollet har gått och lagt sej.
Liv och rörelse på jobbet och ännu mer liv och rörelse efter jobbet då vi tog vägen förbi farmor och farfar och busade med kusinerna som också var där.
Se'n kommer man hem, trollet äter kvällsmat och vi myser en stund framför tv:n, därefter tandborstning och i säng. Efter en saga somnar hon som en stock och tystnaden är öronbedövande :-)
Man har hundra saker som man tänker att man borde ta tag i men man blir bara sittandes och lyssna på tystnaden. Ingen jobbig tystnad utan en sådan som ekar av dagens skratt och man känner total lycka över att vara mamma till en sådan underbart go liten trollunge! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar