Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

fredag 17 februari 2012

Helg!

Hur gör man egentligen när man jobbar dagtid? När hinner man med allt? Måndag till fredag är det ju bara jobb, hämta på dagis, middag och läggdax. På helgen ska allt hända, man ska ta det lugnt och mysa, man ska hälsa på släkt och vänner, ta en shoppingrunda och säkert är det några aktiviteter som man vill va med på, som familjedag på isbanan. Och det här med att man hela tiden måste åka från jobbet så fort det är något, tandläkarbesök, vetrinärbesök, service på bilen... Säger inte att skift är bättre men det finns i alla fall tid för sådana här saker då. Fast då är det alltid "fel" helger man är ledig när det är sånt där som julgransskakning, familjedag på isbanan, påskparad... Och många dagar är man trött och vresig för att man jobbat på tider som strider mot naturlagarna.
Hur man än vänder sej så har man rava bak! Heter det inte så? Kunde inte sagt det bättre själv :-)
Nu är det i allafall fredag kväll, idag slutade jag tidigare för att hinna med ett besök hos frissan med trollet,  hon blev så fin, så fin, och jag ligger i startgroparna för helgens kuligheter :-)
Trevlig Helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar