Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

torsdag 16 februari 2012

Chefen

Var lite sen i morse, saker och ting tog helt enkelt lite längre tid den här morgonen än vad det brukar göra. För att snabba på oss lite sa jag till trollet att vi måste skynda oss nu så inte mamma blir sen till jobbet för då blir chefen arg.
Det gillades inte kan jag säga för hon tog upp det igen nu ikväll.
-Mamma, om chefen kommer hit så får han inte komma in. Jag stoppar honom i dörren!
-Men han kommer inte hit, han är ju på jobbet.
-Ja, jag skickar iväg honom om han kommer, här hemma bestämmer jag, här är jag chefen!
Hon tittar lite på mej och ångrar sej sen, -vi är chefer hemma mamma!
Hmm, har jag sagt att hon är tre år? Koll på läget har hon i alla fall :-)

En tur till badhuset blev det idag. Såg en grabb som jag inte sett sedan högstadiet, han såg precis likadan ut men var numer far till en liten dotter. Va konstigt det blev när hjärnan skulle jämka ihop busgrabben från förr med den här stolte fadern som berömde sin dotter med sådan värme och ömhet i rösten :-) Hur är det man säger? Det är inte på sej själv man märker att man åldras utan på omgivningen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar